خانه - اخبار - آموزش تفکرگرا و پژوهش محور موجب افزودن بر جنبه های علم آموزی طلاب می شود

آموزش تفکرگرا و پژوهش محور موجب افزودن بر جنبه های علم آموزی طلاب می شود

حجت الاسلام و المسلمین حسن کندری، معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در نشست آموزش تفکر گرا و پژوهش محور برگزاری این نشست را ضروری عنوان کرد و گفت: یکی از دغدغه‌های اساتید و معلمان در مباحث آموزشی در دوره جدید این موضوع است که چه کنیم طلاب بیشتر به مباحث درسی بپردازند؟

وی افزود: اگر علمی را فرا می گیریم باید آن را بفهمیم، لذا کلاس های حوزه های علمیه باید از حالت یک طرفه خارج و به سمت آموزش پژوهش محور تغییر کند.

حجت الاسلام والمسلمین کندری اظهار کرد: برای رسیدن به پژوهش محوری در طلاب ابتدا اساتید باید کارایی این علم را با تمام وجود لمس و درک کنند. همچنین استادان بایتی طلاب را با مباحث علمی درگیر کنند و این احساس را در مخاطب ایجاد نمایند و سپس وی را تشنه علم کرده و در انتها مطلب را به مخاطب منتقل کند.

معاون پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان اظهار داشت: اگر روش تدریس استاد درست باشد و احساس نیاز به درستی در طلاب به وجود آید، این موضوع یعنی آموزش تفکر گرا و پژوهش محور محقق خواهد شد.

وی گفت: هر چه روحیه آموزش تفکر گرا و پژوهش محور را به طلاب بهتر منتقل کنیم بر جنبه های مختلف علم آموزی آنان اثر گذاری بیشتری خواهیم داشت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سوال امنیتی : *